Som kreativ i reklamebranchen bliver man ofte spurgt, hvilken reklame, man synes bedst om. Spørgsmålet er ikke nemt at besvare, for der laves uendeligt meget god kommunikation. Men der laves – som de fleste vil vide – også virkelig meget lort (undskyld ordvalget).
Imidlertid kræver spørgsmålet et svar, for der må da være noget, som hæver sig langt over det gennemsnitlige … skulle man tro. Og det er der: Følg vedlagte link og se, hvordan man laver en enestående reklamefilm: Man tager en slavewhiskey, som alle kender, tilsætter en fantastisk skuespiller, Robert Carlyle, fortæller den enestående historie om brand’et, og gør det så vanvittigt elegant, at man næsten mister pusten undervejs.
Det er ideer og produktioner som netop denne, der i den grad udvisker grænserne mellem kunst og reklame, og som samtidig tillader sig at være urimeligt effektfuld, for når man har set filmen til ende, kan man ikke lade være med at elske produktet.
Brug nogle minutter på at lære Johnnie Walker bedre at kende. Måske får du også en ny yndlingsreklame … God fornøjelse.