Zacapas barrierer
Zacapa var firstmover i Danmark i forhold til at markedsføre mørk luksusrom. Derfor var såvel kendskabet til spiritustypen, dens anvendelse samt kendskabet til Zacapa – som brand – meget begrænset.
Integrals rolle
I tre uger bød Zacapa inden for til arrangementer og smagsprøver, da pop-up baren Zacapa Room slog dørene op på Højbro Plads i København. Integral hjalp Diageo med at få det optimale ud af investeringen i at få Zacapa Room til København.
Løsningen
Nøglen til succes var at afholde arrangementer, der henvendte sig til mange forskellige medietyper og målgrupper. Udover dialogen med medierne stod Integral blandt andet for at planlægge det altid vigtige åbningsarrangement, herunder invitation af relevante politikere samt interesseorganisationer.
Resultatet
Zacapa Room fik massiv omtale bredt i medierne. Dermed blev budskabet spredt til langt flere mennesker end de mange tusind, der lagde vejen forbi og blev klogere på den mørke roms kvaliteter. Vi slog besøgsrekorden i forhold til andre landes Zacapa Room, og på mediesiden blev der også lavet solide resultater. Return on investment for opgaven var 14,9