• Ron Zacapa flaske
  • PR omtale
  • PR omtale
  • PR omtale

Aktivering af brand i gadehøjde og medier

Ron Zacapa Centenario er én af de fineste og mest berømte rom i verden. Med fremstilling i det grønne land Guatemala er Ron Zacapa resultatet af en unik kombination af jord, klima og naturlige materialer bragt sammen med dygtig destillation og den særlige højde-aldringsproces.
Denne luksusrom omfatter varianterne Ron Zacapa 23 og familiens kronjuvel, Ron Zacapa XO. Ron Zacapa findes i fine spiritusbutikker, velassorterede vinforhandlere samt gode barer og restauranter rundt omkring i verden. Zacapa produceres af verdens største spiritus-koncern Diageo, som Integral er PR-bureau for i Danmark.

Zacapas barrierer

Zacapa var firstmover i Danmark i forhold til at markedsføre mørk luksusrom. Derfor var såvel kendskabet til spiritustypen, dens anvendelse samt kendskabet til Zacapa – som brand – meget begrænset.

Integrals rolle

I tre uger bød Zacapa inden for til arrangementer og smagsprøver, da pop-up baren Zacapa Room slog dørene op på Højbro Plads i København. Integral hjalp Diageo med at få det optimale ud af investeringen i at få Zacapa Room til København.

Løsningen

Nøglen til succes var at afholde arrangementer, der henvendte sig til mange forskellige medietyper og målgrupper. Udover dialogen med medierne stod Integral blandt andet for at planlægge det altid vigtige åbningsarrangement, herunder invitation af relevante politikere samt interesseorganisationer.

Resultatet

Zacapa Room fik massiv omtale bredt i medierne. Dermed blev budskabet spredt til langt flere mennesker end de mange tusind, der lagde vejen forbi og blev klogere på den mørke roms kvaliteter. Vi slog besøgsrekorden i forhold til andre landes Zacapa Room, og på mediesiden blev der også lavet solide resultater. Return on investment for opgaven var 14,9