Magasiner er en solid kommunikationskanal til at få budskaber ud til såvel interne som eksterne stakeholdere. Integral skaber design og layout samt det redaktionelle indhold.Med et magasin får en virksomhed eller organisation en fast platform at kommunikere ud fra. Indholdet af magasinet afhænger af formålet med det. Her kommer et par eksempler på, hvad et magasin kan bruges til i kommunikationen med de væsentligste stakeholdere.
Eksempel: En virksomhed har gennemgået store forandringer, og ledelsen skal nu tydeliggøre den nye strategi. Hvis virksomheden har et fast magasin, kan den igennem magasinet formidle hovedbudskaberne og på den måde sørge for, at det kommer ud til såvel egne medarbejdere som eksterne samarbejdspartnere.
Eksempel: En virksomhed ønsker at knytte et tættere forhold til de private forbrugere. Derfor opstarter virksomheden et kundemagasin, der er fyldt med inspiration, gode ideer, konkurrencer og produktnyheder. Magasinet bliver placeret i udvalgte butikker er tilgængeligt på hjemmesiden, og hvis virksomheden har en webshop, vedlægges magasinet hver gang, en kunde får tilsendt en vare.