GE Money Bank lancerer ny tv-drevet kampagne

GE Money Bank går i denne uge i luften med en ny kampagne for produktet Privatlån Plus. Indsatsen følger op på sidste års meget succesfulde kampagne, som direkte udfordrede de traditionelle banker med en udlånsrente på bare 3,95%.

Marketingdirektør Henrik Stork siger: ”Vi har ønsket at bygge videre på sidste års kampagne, der skabte meget flotte resultater, og derfor fortsætter vi fortællingen om de attraktive vilkår GE Money Bank tilbyder. Samtidig vil vi denne gang sætte mere fokus på bankens tilhørsforhold til General Electric, der som bekendt er et af verdens største selskaber.”

Bureauet bag kampagnen er atter Integral. Kreativ direktør Niels Peder Ravn fortæller: ”Vi holder os fortsat til det univers, som kendetegnede den seneste kampagne: samme lyse miljø, samme klare tale og samme talsperson, nemlig skuespileren Lars Simonsen, der vel at mærke ikke foregiver at være GE Money Bankmedarbejder, men er en reel talsmand. Ved at gå et lag dybere i fortællingen om GE Money Bank, vil vi samtidig give forbrugerne nogle lidt anderledes fortællinger; blandt andet minder vi om at General Electric er stiftet af Thomas Edison, der jo opfandt den elektriske pære.”

Målsætningen er primært at generere leads. Integrals direktør Casper Janns forklarer: ”Sidste år integrerede vi tv og online i en kampagne, der gav ekstremt mange leads og et dokumenterbart højt ROI. Det skyldes, at vi udnyttede tv-mediet taktisk og det gør vi også i den nye kampagne. Samtidig skruer vi så altså op for imageknappen, hvilket også kommer til at afspejle sig i både online og print. GE Money Bank er blevet danskernes foretrukne lånealternativ til de traditionelle banker. Det skyldes først og fremmest et godt produkt, men også en kommunikationsform, som tager kunderne og deres behov alvorligt”.

Kampagnen starter i dag mandag den 21. januar.