Brand-Extension

Brand- og line-extensions er en relevant måde at kapitalisere på et stærkt brand og samtidig gøre brand’et endnu større og stærkere. De fleste extensions ender imidlertid som fiaskoer med kort tid på hylderne, og hvad værre er med et svækket brand til følge. Frøet til mange fejlslagne brand-extensions bliver sået ved, at man ikke har helt styr på forbrugernes opfattelse af værdiindholdet i brand’et. Det er altså brand’ets merværdi, der kan extendes og ikke selve produktkategorien. Derfor er en vigtig del af arbejdet at få defineret denne merværdi ultrapræcist. Integral har udviklet en række værktøjer (bl.a. vores Extension-Effekt-System, der klassificerer de mulige extensions for et brand) og processer, der hjælper med at identificere extension-potentialet i et brand og med at spotte og udvikle de relevante produkter med det rigtige perceptuelle fit til kernebrand’et.
Vi har bl.a. samarbejdet med Toms, Cido (Letlands største juice-brand), Sun-Maid og Menu om brand-extension strategier og planer.