EasyParks barrierer
Kendskabet til produktet – mobilbetaling for parkering – var begrænset. Formålet var at få billisterne til at lade mønterne blive i lommen og i stedet benytte mobiltelefonen som betalingsmiddel. Opgaven lød på at få udbredt kendskabet til EasyPark og de tjenester, som de udbyder. EasyPark skulle både introduceres som en ny type service og siden hen også gøres almindelig for alle bilister at benytte sig af. Sideløbende med PR-indsatsen skulle der være fokus på beslutningstagere i det politiske miljø, da mange parkeringspladser er drevet af kommunerne.
Integrals rolle
Integral har fungeret som rådgivere på både PR- og public affairs-indsatserne for EasyPark. Platformen var at kommunikere omkring brandet og produkterne. Hertil tilknytte historier om de teknologiske fremskridt. Sideløbende blev foretaget interessevaretagelse og indsalg til medier målrettet offentlige kunder. Integral har arbejdet for EasyPark siden 2011.
Løsningen
Integral forestod kontinuerlig omtale af EasyPark og virksomhedens produkter via en løbende PR-retainer. Sideløbende foregik en holdningsbearbejdelseskampagne med bl.a. debatindlæg og møder med politikere.
Et af elementerne i arbejdet har været at få gjort EasyPark og EasyParks direktør mere omtalt og benyttet som ekspert omkring digitalisering på parkeringsområdet.
Resultatet
Integral har udviklet mange pressevinkler for EasyPark og har genereret massiv kontinuerlig omtale. PR-indsatsen har positioneret EasyPark og har hævet kendskabet til både mobilbetaling og EasyParks produkter − ligesom det sideløbende lobbyarbejde har skabt god dialog med den ønskede målgruppe.