• GE Money Bank film
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce
  • GE Money Bank annonce

Online bank til konkurrenterne

GE Money Bank er en af Danmarks største udbydere af forbrugslån. GE Money Bank har specialiseret sig i at låne penge ud nemt og enkelt via internettet, og uden at stille spørgsmål ved, hvad pengene skal bruges til. GE Money Bank er en virksomhed under General Electric, der blev grundlagt i USA i 1892 af opfinderen Thomas Edison, der blandt andet opfandt den elektriske pære.

GE Money Banks barrierer

GE Money Bank opererer i en branche præget af lav forbrugerinvolvering og indgroede vaner. Derfor var det en helt særlig udfordring, da banken ønskede at nå en ny og mere økonomisk velstillet målgruppe; en målgruppe der i sit udgangspunkt er ekstremt negativt indstillet overfor udbydere af forbrugslån uden om de traditionelle banker. Samtidig er målgruppens kendskab til muligheder og priser i markedet generelt beskedent.

Integrals rolle

Integral udarbejdede, i samarbejde med GE Money Bank, strategien, kampagnen og PR-eksekveringen.Rent strategisk var der tale om en naturlig videreførelse af den kommunikationsstrategi, der er blevet arbejdet efter siden GE Money Bank og Integral indledte samarbejdet i 2010.Intentionen har hele tiden været at positionere GE Money Bank i sin egen kategori mellem de traditionelle banker og hurtiglåns-udbyderne, og som et seriøst alternativ til de traditionelle banker − uden at miste positionen i forhold til ‘hurtiglåns-kunderne’.

Løsningen

Integral anbefalede at etablere et helt nyt produkt, der tydeligt skulle signalere, at der her var tale om en så ekstraordinært god mulighed, at selv de mest skeptiske måtte overveje situationen en ekstra gang. Lånet blev døbt ‘Privatlån Plus’, og rentesatsen blev sat så lavt som 3,95%. Kreativt valgte vi en kommunikationsform, som var seriøs, saglig og fuldstændig ligefrem – og helt uden den platte humor som ellers typisk har kendetegnet privatlånsudbyderne. Eksekveringsmæssigt tog løsningen udgangspunkt i at få online, offline og PR til at spille optimalt sammen – med henblik på at skabe den kortest mulige forbrugervej fra kendskab til låneaftale. Samme dag, som tv-spots og annoncer lancererede produktet, blev nyheden breaket på kl. 12 Finans på TV2 News, hvor direktøren for GE Money Bank i et direkte interview forklarede om det nye lån og den effekt, som man ventede af det. Det blev til et 4,52 minutter langt indslag, hvor også uvildige meningsdannere blåstemplede produktets kvalitet.

Resultatet

Med et − for markedet − relativt lille budget opnåede GE Money Bank bemærkelsesværdige resultater. Antallet af besøgende på websitet steg med 60% i kampagneperioden. Antallet af online-ansøgninger om lån (leads) steg med 223% i kampagneperioden. Antallet af ansøgninger om lån (leads) steg med 93% i kampagneperioden. Kendskabet (uhjulpet) steg til index 255. Reklameerindringen steg med en faktor tre. Uvildige meningsdannere blåstemplede produktets kvalitet i nationale medier og præferenceraten steg fra 2,2% til 4,2% og gjorde dermed GE Money Bank til segmentets absolut mest anbefalede låneudbyder. Kampagnen blev nomineret til en Advertising Effectiveness Award.