• NCC film
  • NCC film
  • NCC film
  • NCC film
  • NCC film
  • NCC annoncer
  • NCC annoncer
  • NCC annoncer

Danmarks mest effektive branding-platform

NCC er Nordens og Danmarks næststørste udviklings- og entreprenørvirksomhed. NCC er en virksomhed, der både anlægger veje, bygger og sælger boliger samt kontorer, og sælger sten, grus og beton.

NCCs barrierer

NCC er en virksomhed med mange forskellige forretningsområder og mange forskelligartede målgrupper, herunder den almindelige boligkøber (da NCC selv sælger deres boliger direkte). Det gør med andre ord kommunikationsopgaven kompleks. NCC havde fået opbygget et fornuftigt kendskabsniveau, men kendskab i sig selv er ikke nok. Målgruppen skulle involveres dybere for at skabe resultater. De skulle kende og forstå virksomheden. Forstå, respektere og værdsætte NCCs holdninger og handlinger.

Integrals rolle

Integral gennemførte i samarbejde med NCC en strategisk analyse for at identificere kernen i NCC brand’et. Det som på relevant vis differentierer NCC fra de andre aktører i markedet. Med udgangspunkt i dette strategiarbejde udviklede Integral en ny branding-platform med tilhørende kommunikationselementer.

Integrals løsning er en værdifuld platform for de holdninger og budskaber, vi vil kommunikere. Og den har vist sig både levedygtig og spændstig, så vi har kunnet integrere stadig større dele af vores kommunikation.Bo Dybkær, kommunikationsdirektør

Løsningen

Omdrejningspunktet i NCCs nye branding-platform var at sikre sammenhæng mellem NCC-værdierne, handlingerne og den eksterne kommunikation – båret af det nordiske pay-off  ”Forvent lidt mere”. Kommunikationen skulle ikke længere kun fortælle, hvem NCC er, men i højere grad fortælle hvad NCC laver, hvordan NCC arbejder, og hvorfor NCC arbejder sådan. For at fortælle historien om, at NCC er dem, der leverer et ordentligt stykke arbejde – til tiden, udviklede Integral kommunikationskonceptet ”Kan du gætte, hvem vi er?”. Konceptet blev implementeret på tv-spots, annoncer, boligmarkedsføring og meget mere.

Resultatet

Resultatet var markant fremgang på samtlige image- og salgsmæssige parametre; både inden for BtB og BtC. Fremgangen var så markant, at der, ifølge det tilknyttede mediebureau var tale om Danmarks mest effektive kampagne − vurderet som effekt pr. investeret krone. Platformen havde også stor effekt internt, hvor medarbejdertilfredsheden steg markant igennem den flerårlige kampagneperiode.