The North Faces barrierer
Trods salgsmæssig succes stod The North Face over for en brandmæssig udfordring. Mærkets værdier var blevet utydelige, man favnede for bredt i kommunikationen, og det blev sværere at få øje på, hvorfor The North Face er det foretrukne valg blandt udendørsentusiaster. Det blev betragtet som en risiko på længere sigt, når man opererer på et marked, hvor stærke brands er altafgørende for succes.
Integrals rolle
Siden 2011 har Integral håndteret The North Faces earned-kommunikation i form af PR- og showroomaktiviteter på det danske marked over for meningsdannende medier, outdoor communities samt toneangivende bloggere og kendisser.
Løsningen
Sammen med The North Face lagde Integral en strategi, der rykkede The North Face fra mainstream til specialist − og videre til livsstilsmedier med respekt for mærkets DNA og brandposition. Det er sket gennem segmenteret produkt-, brand- og event-PR med fokus på brandets autenticitet og innovation gennem tekniske produkter.
PR-arbejdet består af udsendelse og udlån af styles og produkter til medier og bloggere, profilering af deres udendørsatleter samt årlige presseture for danske journalister til blandt andet Europas største trailløb ’Ultra-Trail du Mont Blanc’, som The North Face er hovedsponsor for.
Resultatet
Stærke resultater på tværs af mediekategorier – og platforme. Integral har skabt et massivt antal medieklip og hjulpet med at positionere The North Face som det førende på outdoor-brand på det danske marked.