Johnnie Walkers barrierer
På trods af, at Johnnie Walker er verdens største whiskymærke, var mærkets position på det danske marked ikke lige så stærk som på andre sammenlignelige markeder. Dette skyldtes primært, at blended whisky har haft et uberettiget dårligt ry i sammenligning med single malt. Derfor er der blevet oprustet markant for at uddanne markedet i blended whiskys kvaliteter.
Integrals rolle
Integral deltog i planlægningen af indholdet i de tre dage med fokus på at skabe koncepter, der kunne tiltrække mange forskellige medier og stakeholdere. Derudover var det Integrals ansvar at håndtere al PR-arbejdet.
Løsningen
Det blev til tre hektiske dage med events, der kunne skabe opmærksomhed hos forskellige målgrupper og omtale i så mange forskellige typer medier som muligt. Integral stod – udover al mediehåndtering både før, under og efter de tre dage – også for at lave aftale med Tom Kristensen, der lagde vejen forbi for at holde foredrag om sin karriere og for at advare mod at køre spritkørsel.
Resultatet
København var den destination i Europa, hvor Voyager fik mest omtale målt på antal medieklip. Det til trods for, at Voyager også havde besøgt langt større markeder med tilsvarende bredere medielandskab. Der kom 100+ omtaler, og der var en Return on Investment på 62,4.