• PR omtale
  • PR omtale

Øget loyalitet og styrket brand-position

Carlsberg Sport er en sportssodavand, som er udviklet af The Coca-Cola Company og markedsføres af Carlsberg Danmark. Carlsberg Sport henvender sig især til teenagere i alderen 13-17 år, som lever og ånder for sport sammen med deres venner.

Carlsberg Sports barrierer

Som udfordrer til Faxe Kondi, der har været den ubestridte favorit blandt generationer af danskere gennem årtier, måtte Carlsberg Sport tænke i nye baner for at styrke sin brand-position og blive teenagernes foretrukne sportssodavand. Kendskab, der var opbygget gennem TV-spots, skulle konverteres til loyalitet gennem earned-kommunikation i øjenhøjde med målgruppen og skabe en stærkere tilstedeværelse i de yngre communities.

Integrals rolle

Der blev lagt en ny strategi for Carlsberg Sport, og fokus blev flyttet fra paid til earned kommunikation og social via Facebook, PR og sponsorater. Integral blev valgt til at håndtere PR og content-kommunikation for Carlsberg Sport.

Løsningen

Carlsberg Sport etablerede det landsdækkende sponsorprogram Proud Sponsor of You, hvor forhandlere og sportsklubber blev forbundet gennem lokale sponsoraftaler. Integral udviklede et effektivt set up, der skulle sikre, at Carlsberg Sport fik maksimal mediedækning af sponsoraktiviteterne.

Tyngden i mediestrategien var lokal og regional PR om sponsoraftaler og sponsorater, hvor den samme basishistorie dannede grundlag for et stort antal presseindsatser.

PR blev også koblet til social media-kommunikationen. Integral identificerede skæve og atypiske vinkler, sjove sportsgrene og mindre communities, som skabte kant i kommunikationen. Ud fra disse blev der eksekveret lokale og regionale pressehistorier om sponsorater uddelt via Carlsberg Sports Facebook-side.

Resultater

300 presseomtaler i lokale, regionale og nationale medier har sikret, at kendskabet til Carlsberg Sport har fået et markant løft blandt den primære målgruppe.