• Copenhagen Capacity brochure
  • Copenhagen Capacity katalog
  • Copenhagen Capacity katalog
  • Copenhagen Capacity katalog
  • Copenhagen Capacity årsrapport
  • Copenhagen Capacity årsrapport
  • Copenhagen Capacity årsrapport
  • Copenhagen Capacity årsrapport

Skarpt koncept og design skabte relevant city-branding

Copenhagen Capacity er en offentligt støttet organisation, der markedsfører den danske hovedstadsregion internationalt med det formål at tiltrække investeringer til regionen. Organisationen rådgiver og hjælper udenlandske virksomheder med at etablere eksempelvis datterselskaber i hovedstadsområdet.

Copenhagen Capacitys barrierer

København kæmper mod Stockholm, Berlin, Amsterdam og andre storbyer, når det gælder om at tiltrække investeringer og arbejdspladser. Derfor handler det om at sælge og brande København som business-by. Udfordringen var at etablere en unik kommunikationsplatform, der skulle fungere i forhold til alle relevante stakeholdere.

Integrals rolle

Integral fik, i konkurrence med blandt andre det mere klassiske designbureau e-Types, opgaven med at redesigne Copenhagen Capacitys grafiske profil og skabe integration mellem design og konkrete tiltag. Derudover skulle markedsføringen af København også have en klar grafisk profil. Integrals designteam arbejdede intensivt med opgaven for at sikre det helt rigtige look hele vejen igennem og et konsulent-team supplerede, i tæt samarbejde med Copenhagen Capacity, med at sikre, at alle salgsargumenter kom rigtigt frem.

Integral har en unik kombination af tunge konsulenter, der virkelig kan tænke forretning og salg, og så kreative konceptmagere og designere, der skaber fantastisk og meningsfuld kommunikation. Tak for det!Jacob Saxild, marketingchef

Løsningen

”You can have both” var temaet for arbejdet. Vi udviklede et stramt, meget dansk design med fokus på at livsglæde og arbejdseffektivitet kan gå hånd i hånd. Og vi eksekverede de konkrete kreative opgaver fra brochurer til website; idé, design, tekst, foto og produktion.

Resultatet

Det nye kreative og designmæssige koncept blev godt og positivt implementeret igennem organisationen og ud til de eksterne stakeholdere. Hermed var der etableret en platform at arbejde videre ud fra.