• Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog
  • Pressalit Care katalog

Klar markedsstrategi og enkelt koncept gjorde røde tal til sorte på projektmarkedet

En selvstændig division i Pressalit Gruppen som er kendt for sin produktion af toiletsæder. Pressalit Care har specialiseret sig i totale badeværelsesløsninger til bevægelseshæmmede. Divisionens højkvalitetsløsninger sælges til hospitaler, plejehjem, hoteller, lufthavne og i ældreboliger.

Pressalit Cares barrierer

Pressalit Care har et system, hvor alle moduler – toiletstøtter, brusebadsstole og håndvaske – hænges op på en vandret skinne. Ved at forskyde modulerne i højden og langs denne skinne kan man lette hverdagen for både brugere og hjælpere. Problemet var, at man ikke havde formået at kommunikere de klare produktfordele, så det havde fået gennemslagskraft hos arkitekter, bygherrer eller sygehjælpere.

Integrals rolle

Arbejdet startede helt fra bunden af med udviklingen af Pressalit Cares værdisystem – mission, vision, kompetencer og værdier – igangsat med en intern Mission-workshop på Hotel Legoland. En markedsstrategi og et ”sælg mere”-koncept blev udarbejdet i tæt samarbejde med ledelsen i virksomheden, og herefter kunne vi gå over til at producere de direkte salgsunderstøttende materialer, der tydeliggører værdien i Pressalit Cares produktløsninger overfor målgrupperne.

Integrals evne til at forstå vores komplekse løsninger og vores marked, samt tænke strategi, salg og marketing sammen, så det får direkte – og lønsom – effekt i markedet, har virkelig imponeret mig.Erik Boyter, direktør

Løsningen

Vigtigst af alt i løsningen var en stærk mission og et differentierende koncept. Mission: ”Vi kompenserer maksimalt for fysiske begrænsninger”. Missionen blev udtrykt grafisk vha. tre ikoner – én for brugeren, én for hjælperen og én for rummet – de tre områder hvor der kompenseres for fysiske begrænsninger. Arbejdet omfattede strategiarbejde, komplet Corporate Identity Manual, værdibog, kick-off i Musikhuset i Århus, profilfolder, kataloger, salgspræsentation og en CD-rom.

Resultatet

Resultatet var, at Pressalit Care fik lagt en farbar vækstvej for fremtiden, og allerede i løbet af samarbejdets første år gik fra røde til sorte tal på bundlinjen. For første gang i divisionens levetid.