• Onkyo visual
  • Onkyo annonce
  • Onkyo annoncer
  • Onkyo annoncer

Japansk hifi-brand fik skabt stærk udfordrer-position mod Sony – på 40 markeder

Onkyo er en japansk elektronikproducent, der især er kendt for deres højkvalitets hifi og surround sound-udstyr. Onkyo omsætter for ca. 9 mia. dkr.

Onkyos barrierer

Onkyos produkter er dyrere end Sonys, Pioneers og de andre mellemklasse-brands, men ligner til forveksling. Onkyo har imidlertid renere lyd, kabinetter helt i metal og langt bedre komponenter. I det hele taget et produkt som man har lagt mere arbejde i. Men hvordan sikrer Onkyo sig, at deres forhandlere fortæller denne historie videre til forbrugerne, så de ikke bare træffer det nemme valg og køber noget der er lidt mere kendt, lidt billigere og lidt dårligere?

Integrals rolle

Integral fik rollen som lead-agency for Onkyo i EMEA-region, dvs. Europa, Mellemøsten og Afrika – i alt 40 markeder. Integral udarbejdede indledningsvist en brandingstrategi for disse markeder, hvor Onkyos historik og position er en noget anden – og svagere – end på det japanske hjemmemarked. Herefter har vi fulgt strategien op med kreative discipliner og eksekvering på otte sprog.

Working together with Integral has taken Onkyo Europe to new heights. Integral delivers a unique combination of strategic market insight and innovative creative ideas challenging an industry known for conservatism.Peter Kafitz, Executive Director Marketing & Sales at Onkyo Europe

Løsningen

Integral varetog indledningsvis et større strategiarbejde med analyse på syv hovedmarkeder. En væsentlig pointe var, at udfordrerpositionen op mod Sony skulle trækkes langt strammere op. Det kreative koncept blev “Blood, Sweat & Tears” – en hyldest til den indsats medarbejderne hos Onkyo i udviklingsafdelingen og på fabrikkerne lægger i produktet. Integral har implementeret konceptet i indsalgsmateriale til forhandlere, annoncer, pharmaoffshore.com.

Resultatet

En målbart styrket relation til forhandlerne og en vækst på 20% var noget man satte pris på i Japan.