• Vestfrost logo
  • Vestfrost katalog
  • Vestfrost katalog
  • Vestfrost katalog
  • Vestfrost Zhape brochure
  • Vestfrost Zhape brochure
  • Vestfrost Cool Commitment katalog
  • Vestfrost Cool Commitment katalog
  • Vestfrost Cool Business katalog
  • Vestfrost Cool Business katalog

Iskolde resultater

Vestfrost er Danmarks største producent af køl-/frysprodukter og en af verdens største producenter af frysebokse. Vestfrost producerer ikke kun køleskabe og frysebokse til private husholdninger men også til det kommercielle marked. Udover egne mærker produceres til private labels og OEM, og produkterne afsættes over det meste af verden. Virksomheden har hovedsæde i Esbjerg.

Vestfrosts barrierer

Direktionen stod over for den store udfordring det er at omstille en meget traditionel produktionsvirksomhed, der var sakket bagud i forhold til konkurrenterne, til de nye vilkår i et mere og mere konkurrencepræget marked. Fra denne grundlæggende udfordring udsprang flere opgaver; hvilke business units skulle man satse på?, hvilke produkter?, hvilke markeder?, hvilke kunder? osv. Altså helt grundlæggende; hvad skal vi gøre, og hvordan skal vi gøre det?

Integrals rolle

Integral blev valgt som den faste partner i strategiprocessen og har derfor været med lige fra analyser på fem markeder til den endelige udformning, udrulning og kommunikation af strategien. I analyse- og strategifaserne var det et team af Integrals konsulenter, der løste opgaverne, mens de kreative kræfter blev koblet på i de senere faser.

Løsningen

  • 1. Corporate Business Analyse: Vestfrost blev analyseret både internt og eksternt for at etablere det mest præcise billede af virksomhedens situation og muligheder. Gennem møder og interviews med kædekontorer, forhandlere, kommercielle kunder og forbrugere samt butiks- og messebesøg blev den internationale konkurrencesituation kortlagt. Tyskland, England, Frankrig og Rusland var blandt de markeder, der er blevet besøgt.

  • 2. Corporate Strategy: En sammenhængende anbefaling omkring virksomhedens fremtidige strategi. Udvikling af værdisystem var en del heraf.

  • 3. Implementeringsplan: Sådan får vi tingene til at ske i praksis.

  • 4. Koncept: “Cool Experts”.

  • 5. Marketingplan og marketingelementer: Herunder ny Corporate Identity, kickoff, website, kataloger, kompetencebrochurer og annoncer.

Resultatet

Den sammenhængende, integrerede og prioriterede strategi samt det revitaliserede brand og de nye marketingelementer blev succesfuldt implementeret på alle markeder. Modtagelsen var ekstremt positiv.