• Menu annonce
  • Menu annonce
  • Menu annonce
  • Menu annonce
  • Menu annonce

Designvirksomhed fik klar salgbar position

Menu er en dansk familieejet virksomhed, der er kendt for sit design af boligtilbehør. Menu har designet en række produkter, der har vundet stor anerkendelse som f.eks. Galerie Stagen, Galerie Vasen og Faklen. Største markeder er Danmark, Tyskland, USA og de øvrige skandinaviske lande, men Menu forhandles i over 30 lande verden over.

Menus barrierer

”Menu – det er jo dem med stagen, vasen og faklen…”. Det var sådanne udsagn, der for alvor skabte interesse for at få etableret en fremtidsrettet brand-platform hos den danske design-virksomhed. For selv om Menu har haft stor succes med store sællerter som Galerie Stagen, Galerie Vasen og Faklen, så er Menu meget mere end det. Og det skulle de vigtigste stakeholdergrupper vide.

Integrals rolle

Integral startede helt fra bunden med et omfattende analysearbejde, hvor medarbejdere og eksterne stakeholdergrupper blev interviewet. Markeds- og konkurrentsituationen blev kortlagt. Analysearbejdet skabte, sammen med en Mission-workshop for ledergruppen, fundamentet for udviklingen af Menus værdisystem, mission, vision, kernekompetencer og -værdier. Herefter fulgte udviklingen af det kreative koncept, logo, brand-system og udvikling af konkrete marketing-elementer.

Vi vidste, at Integral stod for en seriøs, resultatorienteret tilgang til marketing, og derfor var en oplagt samarbejdspartner for Menu. Og vi er bestemt ikke blevet skuffede. Der holdes et meget højt niveau, både hvad angår strategi og kreativitet.Søren Gade, marketingchef

Løsningen

Som det vigtigste udvikledes en klar mission: ‘Vi designer boligtilbehør som kan afspejle brugerens personlighed’, der igennem det kreative koncept ‘Nothing without you’ dannede fundamentet og rammen for Menus fremtidige brand-position. Integrals designteam kreerede et nyt logo, der langt stærkere afspejlede det kreative koncept. Konceptet blev eksekveret gennem enkelt- og dobbeltsides konceptannoncer samt en konceptfolder til forhandlere, hvor tankegang, koncept, designfilosofi m.v. forklares, så forhandlerne har en klar opfattelse af, hvilket tilbud Menu giver markedet.

Resultatet

Menu fik en klar profil og positionering i et mudret marked med mange uprofessionelle aktører. Dertil et sammenhængende sortimentssystem, der guidede produktudviklingen og styrkede salgsarbejdet. På et taktisk niveau femdobledes julesalget af dekanteringspropper på baggrund af et tv-spot.